10. september 2010

Dagens refleksjoner

Sommeren som aldri kom, er nå på hell.
Høsten med sine fantastiske farger vil snart møte sansene vår om vi vil det eller ikke.


For min del er høsten en fin tid.
Jeg syns det er deilig å krype inn i min lune "arne",
tenne levende lys,
se at mørkt som sluker kvelden sakte også gjør dagen ganske mørk.
Sitte å vente på at kong vinter skal komme med en hjelpende hånd og dekke til alle hagens skavanker med sitt myke hvite teppe.

Men mens man venter kan man jo reflektere litt over alle tingene man ikke fikk gjort denne sommeren.

Min fantastiske kompsthaug.


Som skulle gi masse god jord til min planlagte potetåker.
Det er nok faktisk god jord her, men haugen min gror snart igjen av ugress.
Neste år blir det nok flotte poteter.


Staburet som så sårt trenger skraping og maling,

Men det er heldigvis ikke min jobb ettersom jeg leier stedet her vi bor.
Men likevel så er det litt synd da, for det er et flott bur.

Plankehaugen


som skulle vært brent
i


branntønna
Den hadde jeg faktisk hadde planer om å bytte ut denne sommeren.

Trampolinen


Skulle sikkert vært tatt ned hver vinter de 7 årene vi har hatt den.
Nå er trampolinens levetid snart slutt,
den bør erstattes med en som ikke er rusten og som man ikke slår seg halvt ihjel på.
Mitt nødvendige fremkomstmiddel


Trenger sårt såpe og vann.
Bilen hadde nok også satt stor pris på å bli polert,
iallefall en gang i året.
Men den stakkaren lider under det å komme sist i rekken av mine prioriteringer.
Det er jo faktisk en skam ettersom vi er helt avhengig av at den tar oss dit vi skal.

Tomatplanter


Er jeg ikke spesielt god på.

Men på en annen side hvorfor skal tomaten få mer stell enn dette
blomsterbeddet

Som kriger mot ugresset som prøver å erobre teritoriumet.
Skodilla!!!!


De nye støvlettene som jeg gledet meg ubeskrivelig til å bruke,
er fortsatt like fine.
En regnfull sommer har hindret de i å vise seg frem,
ettersom eieren ikke orker å fryse på beina.

Kanskje neste år...
Eller så havner også dette paret i esken med utklednigsutstyr.

Shantaram


En bok det sies at hele verden snakker om.
Den skulle leses på late, varme sommerdager.
Ettersom vi hadde det fulle strev med å holde oss tørre og ikke blåse bort i sommer,
kan jeg se frem til mørke vinterkvelder.
Når snøføyka uler rundt veggene,
kan jeg pakke meg inn ved ovnen og nyte en god bok.
Aldri så galt at det ikke er godt for noe.

For ved har vi stablet

Så vi skal nok ikke fryse.

Hvis vi blir lei av å være inne hele vinteren


kan vi gå ut på staburet å hente skiene vår som står klare til bruk.

Disse to maleriene


 er ikke ferdige


En grunn til å finne frem den kreativ siden min,
som for tiden ligger brakk.
Vintermål : ferdigstille bildene.

Flott vinter aktivitet

Denne sommerens røykekutt


Gikk opp i røyk igjen

Jeg får forsøke å erstatte røyken med god mat i vinter.
Selv om jeg ikke er noe særlig til kokk,
har kokebøkene mine
(som aldri har vært i bruk)
kommet frem i lyset,
så nå jeg vet at de eksisterer.

Hyllene er billige skohyller fra Ikea

Min "gå inn i skapet garderobe"


Har fått hyllepapir og tegninger som forklarer hvor hva skal ligge.
Hyllepapiret er egentlig en voksduk, men den gjør samme nytten.

Masse er gjort og mye står igjen.
Konklusjonen på dagens refleksjon er:

Jeg er glad i hver lille krik og krok,
selv om det er ryddig eller rotete.
Alt man ikke har fått gjort kan man gjøre senere.
Og man skal være glad for det lille man fikk unna.

Barna og jeg har hatt det fint og kost oss masse i sommer selv om været var elendig

Blomstene gir oss likevel en duft av sommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar