8. september 2010

Denne boka hadde jeg dessverre glemt....


Egentlig er jeg veldig glad i å lese.
Men de siste årene har livet mitt vært så hektisk at jeg helt har glemt det bort,
dessverre.
I dag kom jeg til å tenke på en triologi som jeg holdt på med,
av forfatteren:
B. Andreas Bull-Hansen

Den første boken heter :
Lushons plater

Boka viser hvordan det kan se ut i fremtiden.

Sivilisasjonen går under i et inferno av rasekriger og epidemier.
I år 2053 bryter tredje verdenskrig ut.
De overlevende samler seg i primitive stammesamfunn og søker ly i undergrunnen.
Støvstormer herjer, og Europa er forvandlet til en ødemark kalt Daulandet.
Matmangelen er stor, og stammene må ty til kannibalisme.
I ruinbyen Osh Lo møter vi nattjegeren Evv, den siste av klanens menneskejegere.

Jeg ble veldig grepet av denne boken,
og måtte vente lenge på oppfølgeren:

Anubis

 Boka «Anubis» handler om Europa anno 2132.

Nesten et århundre er gått siden tredje verdenskrig brøt ut og sivilisasjonen ble utslettet.
Evv Lushon, nattjegeren med de ulveaktige trekkene,
har trukket seg tilbake til en borg i Skottland
sammen med menneskekvinnen Raya og sønnen Gro'am.
Her har de levd fredelig i elleve år.
Men en natt innhenter fortiden dem, og de blir jaget på flukt.

Europa er nå underlagt et islamsk styre med et strengt raseregime.
Etter den lange krigen mot korsfolket står de mektige kalifene igjen som seierherrer,
og i sin kamp for frihet må Evv Lushon kjempe mot et samfunn drevet av hat,
frykt og en altoverskyggende religiøs overbevisning.
Men for Evv Lushon er kanskje striden han fører med seg selv og sin egen samvittighet like viktig.
Må han fornekte sin egen menneskelighet i kampen for det han tror på?


Anbefalles på det STERKESTE !!!!


Jeg oppdaget til min store forskrekkelse at jeg ikke har lest den siste boken.
Det er jeg faktisk nødt til å gjøre noe med.

Evercity
Evercity er den siste delen av trilogien om Evv Lushon.
Sammen med Lushons plater og Anubis
utgjør denne romanen en fascinerende og kritikerrost fremtidsvisjon fra et Europa lagt i ruiner.
Etter atomkrigen i 2053 og de påfølgende religionskrigene,
har de muslimske kalifatene tatt makten over Europa.
En ny sivilisasjon bygges på ruinene av den gamle.
Sharialover og et strengt raseregime blir håndhevet av de fryktede polisene,
og mektige kalifer råder over liv og død.


Gleder meg til å ta fatt på den siste boken.
Leserglede :-D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar