13. september 2010

Painting



Dette er et av mine malerier.
En gang i tiden malte jeg en dame som lå på en seng.
Jeg har på dette bildet forsøk å stille objektet opp i stående stilling.
Bildet er malt med akryl med kniv, svamp og pensel.
I farge- skinnet rund henne, har jeg brukt Ittens fargelære som inspirasjon.
Anatomien er vel så som så, men dog.
Jeg liker dette bildet, så det henger i stuen sammen med andre selvproduserte bilder av meg.

"Nattnymfe"

gave

Har alltid lært .
Man ikke skal gråte over spilt melk.
Dette bildet har jeg gitt bort i gave.
I noen svake stunder så kjenner jeg bitte litt savn til dette maleriet.
Å jeg håper det blir satt pris på der det er i dag.

Det er malt med akryl og pensel.
Motivet er noe naivt (Slik mine bilder ofte er:-) )
Men jeg er godt fornøyd med lysskinnet ved småfjellene bak i horisonten.
Er også fornøyd med vannet på h. side for oss.
Jeg husker at jeg koste meg når jeg malte trærne.
Men nok en gang så sliter jeg litt med anatomien.
Som dere kanskje legger merke til så var det meningen at denne kvinnen skulle være naken.
Ettersom jeg var lite fornøyd med stillingen hennes, gjemte jeg bena i et slørete skjørt.
Men gleden over å skape er viktigere enn hvor korrekt motivet blir.


:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar